НАЈБОЉИ НАЧИН ПРИПРЕМЕ ЗА ТАКМИЧЕЊА - ЧИТАЊЕ ЧАСОПИСА

МЛАДИ ФИЗИЧАР

www.dfs.org.yu

ЗАДАЦИ ИЗ ОВОГ ЧАСОПИСА И ДАЉЕ ЋЕ БИТИ НА ОПШТИНСКИМИ ОКРУЖНИМ ТАКМИЧЕЊИМА

 
 
 
 
врх стране
 
МУЗИКА
06    ПОЧЕТНА СТРАНА
05    ПРАВИЛНИЦИ

04    ПРЕДХОДНЕ ГОДИНЕ

03    ПИТАЊА И ОДГОВОРИ

02    КОМИСИЈА

01    ПЛАН ТАКМИЧЕЊА

● ЗЛАТО НА ОЛИМПИЈАДИ СРЕДЊОШКОЛАЦА 
● 4th International Junior Science Olympiad, Taiwan
● ПЛАН ТАКМИЧЕЊА
ПРЕДЛОГ ФИНАНСИРАЊА НАСТАВНИКА 
24.07.2007
15.12.2007
28.12.2007
28.12.2007

 

 

 

 ГАЛЕРИЈА
  АНКЕТА
  ПОМОЋ
  ПОЧЕТНА СТРАНА

 

К О М Е Н Т А Р

захтева за додатни преглед задатака после завршених такмичења

          Веома су честе молбе за додатне прегледе задатака после завршетка такмичења. После два овогодишња републичка такмичења добио сам, као председник Комисије за такмичења, 5 молби за накнадни преглед задатака. Све оне су писане веома осетљивим тоновима, на које је тешко појединачно одговорити. Због тога понављам основна правила нашег такмичења, којих се морамо придржавати, или их мењати само уз широку сагласност, да би очували његов достигнути ниво.

        Према мојим информацијама, најлибералнији смо у прихватању жалби ученика и наставника међу свим такмичењима у Србији и Црној Гори. Имамо два нивоа редовних жалби, које користи више од 50% такмичара. Имамо и ванредну могућност жалбе председнику Комисије, која се ретко користи.

        Поставља се питање зашто се писмено и усмено жали више од 50% такмичара, док су жалбе председнику Комисије веома ретке, иако су некада дискусије између чланова Комисије и ученика често жустре, и ставарају утисак коначног незадовољства ученика. Одговор је веома једноставан - не постоје никакве казнене одредбе за неосноване писмене и усмене жалбе, а због њиховог великог броја чланови Комисије су ретко у позицији да препознају и евентуалну потребу за смањењем већ додељеног броја бодова. 

        Кад је реч о жалбама председнику Комисије, ситуација је другачија. Мањи број ових жалби дозвољава детаљан преглед оцене не само делова задатка на које се ученик жали, него и осталих делова задатка, па и других задатака, при чему се откривају одступања у оценама и у плусу и у минусу. Због тога корекције председника Комисије често доводе и до смањења броја освојених поена. На пример, на републичком такмичењу у Крагујевцу, од 4 жалби председнику Комисије, две су увежене, једна је била неоснована, док је једна довела до смањења броја освојених поена. Јасно је да су ове жалбе ретке управо зато што често доводе до смањења броја освојених поена. 

      Без обзира на упутства за бодовање и усаглашавање критеријума оцењивања, ипак свака оцена носи дозу субјективности оцењивача. Најважније је она не буде субјективна према ученицима. Због тога сваки задатак прегледа један оцењивач, а председник Комисије мења бодове само ако је при оцени начињен груб превид, не мешајући се у субјективни део оцене, чијим би се мењањем нарушавао однос према оценама других такмичара.

        После свих степена жалби такмичење је завршено. И поред тога се често јављају молбе за накнадни преглед задатака, увек од стране ученика којима недостаје неколико бодова за пласман на наредни ниво такмичења. Таквим молбама се не може изаћи у сусрет, јер кад би их почели разматрати краја такмичењу никада не би било.

Председни Комисије за такмичења

Мићо Митровић