ТАКМИЧЕЊА ИЗ ФИЗИКЕ

УЧЕНИКА ОСНОВНИХ И СРЕДЊИХ ШКОЛА

ПИТАЊА И ОДГОВОРИ

ПОЧЕТНА СТРАНА

ПЛАН ТАКМИЧЕЊА

КОМИСИЈА

АКТУЕЛНО

ПРАВИЛНИЦИ

ПРЕТХОДНЕ ГОДИНЕ

ЛИНКОВИ

контакт

Од 21.04.05. посетилаца

 

 

 

                                                                                                              

НОВИ САЈТ

                                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НЕДОПУСТИВЕ РАЗЛИКЕ У КРИТЕРИЈУМИМА ОЦЕЊИВАЊА

ОКРУЖНИХ КОМИСИЈА

 

Контролом оцена резултата такмичења од појединих окружних комисија може се закључити да је највећи број комисија веома добро оценио резултате такмичења, поштујући уз задатке приложена упутства.

Неке окружне комисије су чак и релативно строго оцениле резултате својих такмичара, као што је то учинила комисија градског такмичења у Београду.

Ипак, установљене су и недопустиво велике разлике у критеријумима оцењивања. Најчешће су констатоване велике разлике у критеријумима оцењивања по разредима у оквиру исте окружне комисије. На основу тога се може закључити да су грешеке у оцењивању, некада очигледно намерне, последица лоших намера појединаца, а не окружних комисија као целине.

Свесни смо да су грешке у оценама могуће, и веома честе, и без икавих лоших намера. Чини их и Републичка комисија. На жалост, некада су те грешке очигледно намерне. Морамо се трудити да их у будућности сведемо на минимум. Због тога ће се у будуће у извештајима са окружних такмичења, захтевати списак оцењивача по појединим задацима.

У наставку дајемо два примера очигледно лоших оцена, учињених са лошм намерама.

ПРИМЕР 1. Окружна комисија ученику доделила 64 поена, републичка комисија одузела 24 бода. Ученик се пласирао на републичко такмичење са 40 бодова. НА РЕПУБЛИЧКОМ ТАКМИЧЕЊУ УЧЕНИК ОСВОЈИО 6 БОДОВА!!!   Копија задатка оцењеног са 20 бодова дата је у наставку, а тачно решење можете видети ОВДЕ.

Пример 2 (Исти округ, исти разред). Окружна комисија ученику доделила 75 поена, Републичка комисија одузела 29 бода. Ученик се пласирао на републичко такмичење са 46 бодова. Копија задатка оцењеног са 20 бодова дата је у наставку, а тачно решење можете видети ОВДЕ.

На крају треба напоменути да су задаци у осталим разредима, од стране исте окружне комисије, оцењени веома коректно, можда и строжије од просека.