ТАКМИЧЕЊА ИЗ ФИЗИКЕ
УЧЕНИКА ОСНОВНИХ И СРЕДЊИХ ШКОЛА
Од 21.04.05. посетилаца
Писмо 14. Ограничавање броја ученика на општинским и окружним такмичењима
Писмо 13. Резултати из претходних година не утичу на позив ученика у олимпијску екипу
Писмо 12. Начин одређивања граница за награде на такмичењима наставак
Писмо 11. Дељење окружних такмичења
Писмо 10. Термини такмичења
Писмо 9. Награде за ученике који не похађају гимназије
Писмо 8.
Ипак се на својим грешкама најбоље учи, иако су та искуства понекад врло болна... прави квалитет ће сигурно испливати. Уосталом, време ће показати...Писмо 7. (тачније писма) Молбе, молбе, па опет молбе
Писмо 6. Зашто, зашто...
Писмо 5.
Мали зелени, теорија хаоса, републичко такмичење из физике и "чаробан број" 52Писмо 4. Предлог - копије задатака
Писмо 3. Утисци из Сомбора - Окружно за средње школе
Писмо 2. Основци у Математичкој гимназији
Писмо 1. Честитка
ПИТАЊА - ОДГОВОРИ - ПРЕДЛОЗИ
На овој страници можете наћи писма Комисији за такмичења, чији садржај може бити занимљив ширем кругу посетилаца странице, као и одговоре и коментаре председника Комисије.
Пошто заједно можемо постићи највише, молимо вас да нам шаљете предлоге везане за такмичења, као и за структуру сајта. На овим страницама смо спремни објављивати све што може бити занимљиво ширем кругу учесника такмичења. Занимљиве вести из школа, подружница, округа, најаве занимљивих догађаја и сл. могу такође бити публиковане на овим страницама.
Са посебним задовољством ћемо објављивати занимљиве прилоге такмичара.
Писмо 14. Ограничавање броја ученика на општинским и окружним такмичењима
Molim Vas da mi odgovorite po kom osnovu Opštinska
komisija za takmičenje iz fizike Rakovica odlučila da na Opštinskom
takmičenju učestvuju svega tri učenika iz svake škole (po razredima).
Tako je došlo do nesporazuma kada se na takmičenju iz Osnovne škole "Branko
Ćopić" za šesti razred pojavilo 7 takmičara a za sedmi razred 4
takmičara. U prvom momentu Opštinska komisija je htela da vrati sve
prekobrojne, a potom je prihvatila sve takmičare s napomenom da sledeće
godine neće biti pousta ni za jednu školu. Bez obzira na odluku da svi
takmičari mogu učestvovati to je kod pojedinih učenika izazvalo stres.
Naime na školskom takmičenju četri učenika šestog razreda imalo je 100
bodova a jedan 95, tako da je trebalo da jedan učenik sa 100 bodova da
ne učestvuje (u ovom slučaju moja čerka). Proučavajući Pravilnik o
takmičenju nisam našao ograničenje broja učenika iz jedne škole na
Opštinskom takmičenju već da o tome odlučuju školske komi!
sije. Smatram da je to ispravno i da Opštinska treba da su najmasovnija
takmičenja ujedno na njima se dobijaju zadaci koji su isti za sve
učenike i da je to prva prava provera znanja.
Molim Vas da ukoliko sam u pravu da napišete i Opštinskoj komisiji
tumačenje po kojem nije ograničen broj učenika na svega tri po školi na
Opštinskom takmičenju.
Puno pozdrava Negoicić
Одговор
У складу са чланом 13 Правилника, на општинским такмичењима треба дозволити учешће свим ученицима које предложе школске комисије. Ограничење може бити уведено само ако не постоји могућност квалитетног прегледа задатака. Ако је за такмичење пријављено више од 70 ученика основних, или 60 ученика средњих школа по разреду, треба покушати формирати две комисије за преглед, које би радиле паралелно, као на градском такмичењу у Београду. Ако то није могуће, онда број ученика ограничити на 2-3 по ОДЕЉЕЊУ. Тешко је претпоставити немогућност формирања паралалних комисија, ако је број ученика велики, јер то подразумева и велики број наставника, који морају да учествују и у прегелду задатака.
Свесни смо могућности злоупотребе овог правила од стране појединаца, који би доводили велики број неприпремљених ученика. Због тога ће републичка комисија ограничити број ученика оног наставника који доводи велики број ученика на општинско такмичење, а немају добар успех на окружним такмичењима. Да би тако нешто могло да се уради, потребно је републичкој комисији указати на такве случајеве.
На окружна такмичења треба такође позвати што већи број ученика, а према могућности прегледа задатака. Где год је неопходно треба формирати дупле комисије.
Писмо 13. Резултати из претходних година не утичу на позив ученика у олимпијску екипу
Због дужине маилова и одговора не приказујемо их овде, али их заинтересовани могу учитати.
Реч је о маиловима којим се моли позивање ученика на такмичење за избор олимпијске екипе, иако се на републичком такмичењу није пласирао међу првих 15 места.
Маилови, и одговори на њих, могу помоћи у разумевању неких ставки Правилника, а представљају и пример на шта све Комисија за такмичења мора непотребно губити време.
Први маил са одговором мозете учитати ОВДЕ.
Други маил са одговором мозете учитати ОВДЕ.
Писмо 12а. Начин одређивања граница за награде на такмичењима
Одговор а
Postovani, profesorezeleo bih da Vam se obratim nakon zavrsenog republickog takmicenja srednjoskolaca.Nakon zavrsenih zalbi i konacnih rezultata (u 2 ujutru) sam hteo da Vam postavim jedno pitanje. Znam da ste bili umorni i da Vam je bilo previse zalbi i da me zato niste saslusali ni za vreme tog minuta koji ste mi posvetili.Naime, ucenik sam drugog razreda i osvojio sam 46.5 poena (60.1 normiranih poena). Druga nagrada dodeljena je ucenicima koji su imali vise od 70 poena. Po mom misljenju treca nagrada je trebala biti dodeljena u rasponu od bar 10 poena. Na moju zalost to nije bilo tako i ja sam prvi ucenik na rang listi koji je ostao bez nagrade.Nisam hteo da pomerate pomenutu granicu ili nesto slicno, vec sam hteo da znam sto je "crta" bas na tom mestu. Na moje jednostavno pitanje "zasto?", Vas odgovor je bio jos jednostavniji "zato". Verujem da Vam je tada bilo svega preko glave i zato Vas ovo pitam ponovo...Inace, do sada sam ucestvovao na tri republicka takmicenja:1. u sedmom razredu sam bio prvi ispod "crte" za pohvalu (za jedan poen).2. u osmom razredu sam bio prvi ispod "crte" za trecu nagradu i plasman na savezno takmicenje.3. sada, u II razredu, kao sto sam vec rekao, sam prvi ispod "crte" za trecu nagradu (fali mi manje od 0.5 poena)Na svakom od ovih takmicenja, pa i ostalima, sam uvideo da sam ja jedini "kriv" za ovu slucajnost, i svakog sledeceg puta sam vezbao vise i nisam se predavao. Tako i sada necu odustati i verujem da cu sledece godine osvojiti nagradu na republickom takmicenju, ali do tada bih zeleo da znam: Na osnovu cega je odredjeno da granica za nagrade ove godine bude bas iznad mene i da najmanje ucenika u kategoriji II razreda bude nagradjeno?
50 |
49.4 |
48.5 |
48.4 |
48.1 |
47.9 |
46.5 |
45.9 |
45.5 |
Писмо 12б.
ne sumnjam ni u Vase ni u bilo
cije namere pri odredjivanju granica i znam da
subjektivnosti nije bilo - zato se nisam ni
predstavio kada sam Vam pitanje postavio (mada
verujem da ni to ne bi nista promenilo).
Zao mi je sto sam Vam uputio
poruku jer sam stvarno i sam mogao da vidim
odgovor u Pravilniku. Drago mi je sto postoji
tako detaljan i sveobuhvatan Pravilnik koji
znacajno dopirnosi i objektivnosti takmicenja i
smanjuje mogucnost nepravdi.
Problema sa granicom ne bih ni
imao da sam vise vezbao ili da sam "trazio" od
clana komisije broj bodova koji mislim da sam
zasluzio za prvi zadatak. Ne mora da znaci da
sam to i zasluzio, ali bih sada bar znao da
nisam mogao da dobijem vise od tih dva boda.
Naime smatram da je postavka zadatka dvosmislena,
ali to je vec druga prica...
|
Одговор б
И да си "тражио" тражио та два бода, највероватније би схватио да на њих немаш право, као што си схватио да је одређивање граница урађено коректно. Наравно да то не значи да је могуће потпуно тачно оценити задатке. Свака оцена оваквих задатака носи неизбежно индивидуални печат оцењивача. Најважније је да је принцип оцењивања исти према свима. На неком си задатку добио можда више, на неком мање него што би ти други оцењивачи дали. У просеку - оцена је сигурно коректна. Да си прометио неки превид у оцењивању, који је могућ, сигурно би се жалио. Овај пут, ниси имао мало среће. На жалост, то се поновило више пута - и то статистика допушта. Надајмо се да ће статистика да да коректно заврши посао - да на следешим такмичењима буде мало више среће у бодовима. А ако не у бодовима, биће у другим стварима сигурно -рецимо у љубави:).
Поздрав, Мићо Митровић
Писмо 11. Дељење окружних такмичења
Poštovani kolega,
zbog materijalnih poteškoća mogu li i na okružnom takmičenju da naši ostanu kod nas a ..... kod njih? Hvala,pozdrav!
...direktor gomnazije u...
Одговор
Писмо 10. Термини такмичења
Писмо је потписано, али име аутора, на његову колбу, не објављујем
Одговор
Postovana koleginice
Mnogo mi je zao sto se osecate onako kako ste napisali u mailu. Nije nam bio cilj da bilo koga odbijemo od takmicenja, nego, na protiv, da jos vise za njega zainteresujemo, pogotovu takve nastavnike, kao sto ste vi, jer je ocigledno da ste vredni i da radite sa ucenicima.
Najodgovorniji za sve promene u sistemu takmicenja sam ja licno, tako da me je vas mail posebno pogodio. Verujem da ce promene koje su uvedene doprineti poboljsanju takmicenja. Svi dosadasnji mailovi koje sam dobio ga podrzavaju, jedine rezerve su postojale kod pojedinaca u nacinu izbora olimpijske ekipe, ali smo i te nedoumice uglavnom razresili.
Koliko mogu da primetim, glavni razlog vaseg nezadovoljstva je vezan za temine takmicenja. S tim u vezi moram istaci sledece:
1. Godinama naglasavam na svim sastancima, od seminara za nastavnike, preko raznih sastanaka sa nastavnicima, kao i na samim takmicenjima, da stalno moraju pratiti sajt Drustva fizicara Srbije www.dfs.org.yu . Na ovom sajtu se mogu naci najvaznije aktuelne informacije o najvaznijim aktivnostima DFS, sa kojima treba da su upoznati svi fizicari. Na stranici www.dfs.org.yu/takmicenja nalaze se navaznije informacije o takmicenjima. Ovaj sajt moraju redovno pratiti svi koji u takmicenjima ucestvuju, od organizatora, preko nastavnika, do ucenika. Svi drugi nacini komunikacije, kao sto su pisma svim fizicarima, su preskupi. Za nastavnike kojima koriscenje interneta nije blisko preporucujemo kontakt sa kolegama koji posecuju sajt, ili saradnju sa njihovim ucenicima od koji vecina koristi internet. Sajt se osvezava cim postoje nove informacije.
2. Jos u julu su na sajtu nagovestene znacajne promene u sistenu takmicenja. Pocetkom septembra su na sajtu objavljene idejne promene u sistemu, od koji su najavznije: Raniji pocetak takmicenja (da bi pripreme olimpijske ekipe mogle da se zavrse na vreme), postavljanje zadataka iz prethodnih razreda i novi nacin izbora olimpijskih ekipa. Razloge zbog koji su promene uvedene mozete procitati na stranici http://www.dfs.org.yu/takmicenja/PredlogPromena/PredlogPromena.htm
Do sredine decembra je preko sajta vodjena javna diskusija o predlozima promena. Na osnovu diskusije krajem decembra napravljen novi Pravilnik o takmicenjima. Posle javne diskusije od oko 15 dana, izvrsene su njegove popravke, da bi bio sredinom januara usvojen na sednici Komisje za takmicenja DFS.
3. Datumi takmicenja su objavljeni u oktobru mesecu na sjtu DFS http://www.dfs.org.yu/takmicenja/Plan/Plan.htm
4. Greskom Ministarstva ovi datumi nisu na vreme objavljeni u Prosvetnom pregledu, o cemu mozete citati na sajtu http://www.dfs.org.yu/takmicenja/Aktuelno/Aktuelno.htm , sto ne opravdava fizicare koji su sa tim morali biti upoznati, opravdava jedino eventualnu neazurnost odeljenja ministrstva po okruzima.
Sto se tice samih termina, u njihovom izboru postoje veoma velika ogranicenja. Postoji ukupno 25-30 takmicenja pod pokroviteljstvom Ministrstva, a ukupno 13 subota u kojima ih je moguce organizovati (od 1. feb. do 15.maja). Nama je potrebno 7 termina za osnovene i srednje skole!
Kada odredjujem termine jedinu prednost dajem takmicenjima iz matematike, tj. termine odredjujem tek kada matematicari oderede svoje termine, jer su starje takmicenje, i imaju vise takmicara. Verujte da uopste nema mogucnosti za veliko biranje termina. Kad god se neko od kolega zalio na termine, ja sam mu nudio da ih sam odredi. Neki su i pokusali, ali i odmah odustali. To nudim i vama, za sledecu godinu. Ako ste zainteresovani, javite se u septembru, ja cu vam dostaviti moguce tremine, i termine koje su zauzeli matematicari, a Vi odredite termine takmicenja iz fizike.
Nadam se da sam Vam uspeo makar delimicno objasniti i obrazloziti razloge vaseg nezadovoljstva, da ce te sa jos vecim elanom nastaviti da radite sa vasim ucenicima. i da ce vec ove godine neko od vasih ucenika preskociti “crtu” na okruznom takmicenju.
Na kraju, molio bi vas da odgovorite da li ste saglasni da Vas mail i moj odgovor na njega objavim na sajtu, posto mislim da je interesantan i za druge posetioce sajta.
Srdacan pozdrav
Mico Mitrovic
Оговор колегинице
Коментар
Сигуран сам да многи од нас имају сличне проблеме, само упорношћу и преданим радом можемо их решити. Колегиница која је писала ово писмо сигурно ће успети у томе. Желимо јој много успеха, како на такмичењима, тако и у срећном породичном окружењу.
Писмо 1. Честитка
Bravo, za novi sajt.Pozdrav
Одговор
Прво писмо пристигло на новоотворену адресу takmicenja@dfs.org.yu . Леп, али обавезујући, почетак.
Писмо 2. Основци у Математичкој гимназији
Postovani gospodine profesore,
Molim Vas da sa kolegama iz Republicke komisije uzmete u
razmatranje ucesce VII razreda Matematicke gimnazije iz Beograda na
takmicenju osnovnih skola. Smatram da deca ostalih osnovnih skola i deca
iz ove gimanzije nisu imala ravnopravan polozaj
imajuci u vidu da su ova deca imala
posebno prilagoden program. Molim Vas da
razmo-trite mogucnost povecanja
broja ucesnika za VII razred na 100 djaka
za Republicko takmicenje (prosle godine je granica za ucesce
bila 48 bodova) ili drugaciji nacin bodovanja
(za Matematicku gimanaziju). Mi iz provincije nemamo Matematicku
gimnaziju i ne mozemo da se preselimo u Beograd. Ne zelim da
umanjujem znacaj Matematic-ke gimnazije,
ali se pitam sta da radimo u narednim godinama. Hoće li se na
takmičenjima pojavljivati samo učenici Matematičke gimnazije. I jos jedno
prosto pitanje: "Ako se potpisuju kao Matematicka gimnazija, sta traze na
takmicenju osnovnih skola?"
Sa postovanjem,
Stankovic Slobodan
Smederevo,
aleste@sezampro.yu
ОДГОВОР
Као што је познато, Математичка гимназија у Београду од школске 2004-2005. године организује наставу за талентоване ученике завршних разреда основне школе, слично као што деценијама уназад организује исту наставу за средњешколце.Наставу у овој гимназији похађају ученици из свих крајева Србије и Црне Горе, и поред тога што је настава по истом програму организована и у другим већим градовима Србије.
Такмичење из физике, као и сва друга такмичења, има за циљ да изабере најбоље. Једини критеријум за избор најбољих у физици може бити показано знање, као што је у спорту неки други постигнути резултат, без обзира на услове под којима су се такмичари припремали.
Поред избора најбољих, циљ такмичења из физике је популаризација физике. Овај циљ је могуће остварити искључиво ако се нижим нивоима такмичења, школском, општинском и окружном да заслужени значај. Велика је ствар бити међу најбољима у школи, још већа у општини, а изузетно велика бити међу најбољима у округу.
Добар успех на било ком нивоу такмичења треба истицати, без обзира на то да ли је био довољан за пласман на наредни ниво такмичења. Да би наведени ставови били јаснији, изнећу нека поређења образовања физичара у Србији и Црној Гори и Немачкој, као једној од најразвијенијих земаља. У Немачкој годишње студије физике заврши око 2600 студената (потребно око 2.900). Према броју становника, у Србији и Црној Гори би годишње требало да се образује око 300 нових физичара. На жалост, образује их се приближно пет пута мање. И поред тога што образује знатно већи број физичара, на завршним степенима такмичења у Немачкој учествује сличан број такмичара као код нас, али на нижим степенима учествује неупоредиво већи број ученика.
Због свега наведеног, на свим ниоима такмичења резултати морају да зависе само од показаног знања. Међутим, за пласман на виши ниво такмичења, окружно и републичко, ученицима из одељења за таленте потребан је нешто већи број бодова. Према Правилнику за такмичења, 20% ученика из специјалних одељења, са најслабијим успехом, бивају замењена са одговарајућим бројем ученика из обичних одељења.
Услови за припрему ученика за такмичења нису свуда исти, али понајвише зависе од људског фактора, који би требао да је исти у свим школама у свим крајевима Земље. Успеси ученика из различитих средина то и доказују. Не можемо улазити у разлоге, мање или више оправдане, који утичу на ученике из свих крајева да уче у Математичкој гимназији. Сигурно је да би ти исти ученици и у срединама где су рођени, уз одговарајући рад, постигли исти успех.
Поставља се питање да ли је једини начин да најталентованије ученике задржимо у срединама у којима су рођени оснивање одељења за таленте по целој Земљи, и то масовније него што је то урађено у средњим школама, јер је и број ученика основних школа много већи него средњих. Обзиром на број ученика основних школа, можда би требало размислити о предлогу увођења основних школа за таленте у свакој општини. На тај начин не само да би најбољи ученици остали у родним крајевима, него би свима била пружена слична шанса да се докажу.
Писмо 3. УТИСЦИ ИЗ СОМБОРА - ОКРУЖНО ЗА СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
ОДГОВОР
У име Комисије за такмичења захваљујем се на похвалама и истовремено се извињавам на пропустима.
Овом приликом би само истакао Члан 9 Правилника за такмичења, по коме задаци на општинском и окружном нивоу могу (а и требају) да се делимично односе и на градива претходних разреда (укључујући основну школу наравно). Ово посебно истичем због предстојећих републичких такмичења на којима, према истом члану Правилника, задаци могу да се делимично или у целини односе на градиво претходних разреда.
Пошто су до поноћи, истог дана када је такмичење одржано, стигли резултати из три округа, надам се да ће у року од три дана стићи и из осталих. Молим све посетиоце сајта да упозоре заборавне колеге да пошаљу резултате ђто пре. Неколико сати по стизању свих резултата на овом сајту ће бити објављене границе за позив на републичко такмичење.
Писмо 4. Предлог - копије задатака
Evo
jednog vrlo funkcionalnog predloga za naredna takmicenja. Naime, posle
ovogodisnjeg opstinskog takmicenja sam od koleginice/predsednice (ime
izbaceno od autora sajta) zatrazila da vidim radove dece (posle
objavljenih konacnih rezultata, sto znaci da su zalbe prosle), da bi
saznala gde deca grese prilikom resavanja zadataka, ali sam obavestena
da se radovi salju u Drustvo fizicara i vise se ne vracaju. Ista takva
situacija se desila i posle okruznog takmicenja, tako da sam razmisljala
kako da pomognem sebi, a i deci u otklanjanju gresaka prilikom resavanja
zadataka i smislila:
TREBA DA RADE RAD NA PAPIRU ISPOD KOJEG IMAJU INDIGO I PAPIR, TAKO DA
KOPIJU DETE NOSI SA SOBOM - RECIMO DA SE NA TAJ NACIN MOZE OTKLONITI
PREVID U PREGLEDANJU ZADATAKA KOD KOMISIJE ILI EVENTUALNO NENAMERNIH
GRESAKA PRILIKOM PREGLEDANJA.
Eto, pa razmislite o predlogu.
S postovanjem,
Jelena Pisarov
ОДГОВОР
Председница комисије за преглед задатака је поступила правилно. Задаци се достављају комисији на следећем нивоу. Задаци се морају чувати док се не заврши следећи ниво такмичења, због евентуалних жалби или исправки уочених грешака у прегледу задатака. Према Правилнику, и после завршених редовних жалби, могуће је упутити жалбу једном од председника комисије, али искључиво преко комисије која је прегледала задатке или комисије на вишем нивоу. Подразумева се да уз жалбу морају бити достављени оригинални радови. Јасно је због чега те задатке не могу узимати наставници ученика који су задатке радили.
Тешко је поверовати да ученици својим наставницима не знају да понове шта су радили, тј шта нису урадили у задацима. Према томе, од копија мала корист. Проблем са њима био би много већи. Знате како наши поједини ученици "уредно" приказују решења задатака. Некада је се тешко снаћи и у оригиналима, а како би се тек прегледачи снашли у дуплим папирима. Шта ако је на оригиналу једно, а на копији друго решење? Не можемо ни претпоставити какве би "смицалице" појединци покушали да направе.
Захваљујем се на предлогу и надам се да разумете, после овог објашњења, да он није прихватљив.
Писмо 5.
Мали
зелени, теорија хаоса, републичко такмичење
из физике и "чаробан број" 52
Неколико сати по завршетку 27. републичког такмичења за ученике основних школа добили смо писмо које можете учитати са ове странице.
Аутор овога сајта не препоручује читање овога писма, поготову ученицима, због начина на који је писано. Омогућавамо његово читање због жеље за објективним информисањем, као и упознавања посетилаца сајта са различитим проблемима са којима се среће Комисија за такмичења. Писма сличне садржине Комисија добија скоро сваке године, и најчешће се односе на ниже нивое такмичења. Скоро увек их пишу родитељи ученика. Најчешће су оваква писма потписана. Већина таквих писама је истовремено упућена на више адреса, закључно са председницима владе, скупштине, државе.
У овом писму су критиковани систем такмичења, Комисја за такмичења, посебно председник комисије, тј. аутор овога сајта, и сл. И поред тога што увек има места за критику, посебно за конструктивну, аутор овог сајта сматра да писмо не заслужује коментар, и не препоручује његово читање. Писмо ће бити могуће учитати са овога сајта ограничено време.
Писмо нећемо коментарисати, али ћемо се трудити да додатним објашњењима тока такмичења смањимо потребу за оваквим писмима.
Ако сте, и поред свега, ипак решили да прочитате писмо притисните два пута ОВДЕ.
Писмо 6. Зашто, зашто...
Zanima me da li ucenjici koji su prosle godine na republickom takmicenju iz fizike, koje je odrzano u Paracinu,osvojili IV nagradu ( pohvalu) imaju pravo da ucestvuju na republickom takicenju iz fizike ove godine. Na vasem sajtu sam videla da neki ucenici imaju prolaz jer su jedini predstavnici opstina, i ako imaju manje bodova nego sto je potrebno za prolaz ( 65 poena). Mislim da to nije u redu jer niko nije kriv sto se nalazi u opstini u kojoj ima ,, jacih,, ucenika. Neki ucenici imaju 64, 63, 62 ili cak 61 poen, a nisu prosli na republicko takmicenje jer je neko iz okruga vec prosao, a neko sa 60 bodova prolazi samo zato sto je jedini. Po meni to nije u redu, i nije fer prema ostalim ucenicima, ako u nekoj opstini nema toliko talentovanih ucenika, ne mora niko da Prodje. Iznenadila sam se kad sam videla da osmaka prolazi najmanje.Po meni bi trebalo da prodje najvise osmaka jer su njima najpotrebnije diplome za upis u srednju skolu. Nadam se da ce se sledece godin e nesto promeniti po ovom pitanju. Ovo je ipak samo moje misljenje, a na vama je da odlucite da li sam u pravu ili ne. Nadam se da se niko nece uvrediti, jer nisam to zelela, samo sam zelela da iskazem svoje misljenje jer mislim da ovo sto se desilo nije u redu i da je neko ipak ostecen, jer neko sa 64 boda ( samo 1 bod manje nego sto je potrebno za prolaz) nije prosao a neko sa 60 jeste i to po meni zbog nekog glupog razloga!!!! Ocekujem odgovor.
ОДГОВОР
Дирљиво, и на жалост анонимно писмо које је тешко коментарисати. Немогуће је направити идеална правила, али макар морају бити јасна, и за све иста. Писмо је очигледно написала перспективна млада физичарка којој треба помоћи да схвати да освојити похвалу на републичком такмичењу и бити међу најбољима у округу значи много, да у мало другачијим околностима може постићи и више. То јој могу најбоље помоћи да схвати њени родитељи и настравник.
Иначе, по основу успеха, али само награде, а не и похвале на такмичењу из претходне године може бити позвано САМО 1-2, евентуално три (ако су исти), ученика по разреду.
Из округа који нема НИ ЈЕДНОГ представника НИ У ЈЕДНОМ разреду позива се САМО један такмичар из једног разреда. До сада најчешће НИКО није позиван на тај начин, евентуално су 1 до 2 ученика позивани на овај начин. Изузетак је ова година, када су на републичко такмичење основаца позвана три ученика по овом основу.
Писмо
7. (тачније писма) Молбе, молбе, па опет молбе
Na okruznom takmicenju za prvi razred srednjih skola,
osvojila sam 60 bodova. Posle ulozene zalbe, dodato mi je
jos 2 poena, tako da ukupno imam 62 boda.
Molim Vas da mi izvrsite ispravku bodova na listi,
ukoliko ce to imati uticaja na dalji plasman .
S` postovanjem,
Branka Senic,
Matematicka gimnazija I razred
|
ОДГОВОР
Писмо је пример многобројних молби/жалби које стижу Комисији за такмичења, понекада с укусом презентираних, као у Бранкином случају. На жалост, ретко је могуће молбе уважити. Бранка је у праву, уморни професори су заборавили унети у списак измену бодова по основу жалби. Унећемо исправку, без обзира на пласман на републичко такмичење. Овогодишњи резултат показује да је Бранка талентован млади физичар. Очекујемо да ће нам се јављати и без потребе за молбама. Како ли ће тада писма аранжирати....
Писмо 8. Ипак се на својим грешкама најбоље учи, иако су та искуства понекад врло болна... прави квалитет ће сигурно испливати. Уосталом, време ће показати...
ОДГОВОР (МАИЛ-ОДГОВОР САЊИ)
Писмо 9. Награде за ученике који не похађају гимназије
Dragi kolega, profesore, Mico!
Javaljam Vam se po dogovoru, odmah po povratku iz Vrnjacke Banje, a u vezi naseg razgovora koji smo imali i predloga za nagrade ucenika-negimnazijalaca na Republickim i Saveznim takmicenjima.
Nas predlog je da se Pravilnik za takmicenja dopuni, tj.da se nagrade za ove ucenike dodeljuju taka kao sto se i pozivaju na ova takmicenja, tj. da im se i nagrade dodeljuju sa 20% manje bodova, koje osvoje na ovim takmicenjima u odnosu na gimnazijalce!
Mislimo da ce na taj nacin ovi ucenici biti u ravnopravnijem polozaju sa ucenicima gimnazija - bar sto se tice nagrada, koji fiziku izucavaju tokom sve cetir godine i to sa dosta vise casova. Fizika ovim predlogom samo dobija nove buduce studente, a od takmicara gimnazijalaca niko nece biti ostecen!
Primite drugarski i kolegijalni pozdrav, i do skorog vidjenja u Kragujevcu!
Novi Sad, 24.4.2005. Miodrag Zatezalo,dipl. fizicar
ОДГОВОР
Предлог је свакако сасвим оправдан, и биће примењиван већ од ове године. Извршићемо и одговарајуће промене у Правилнику.