ÍÀ£ÁÎŠÈ ÍÀ×ÈÍ ÏÐÈÏÐÅÌÅ ÇÀ ÒÀÊÌÈ×ÅŒÀ - ×ÈÒÀŒÅ ×ÀÑÎÏÈÑÀ

ÌËÀÄÈ ÔÈÇÈ×ÀÐ

www.dfs.org.yu

ÇÀÄÀÖÈ ÈÇ ÎÂÎà ×ÀÑÎÏÈÑÀ È ÄÀŠÅ ŽÅ ÁÈÒÈ ÍÀ ÎÏØÒÈÍÑÊÈÌÈ ÎÊÐÓÆÍÈÌ ÒÀÊÌÈ×ÅŒÈÌÀ

 
 
 
 
âðõ ñòðàíå
 
ÌÓÇÈÊÀ
06    ÏÎ×ÅÒÍÀ ÑÒÐÀÍÀ
05    ÏÐÀÂÈËÍÈÖÈ

04    ÏÐÅÄÕÎÄÍÅ ÃÎÄÈÍÅ

03    ÏÈÒÀŒÀ È ÎÄÃÎÂÎÐÈ

02    ÊÎÌÈÑÈ£À

01    ÏËÀÍ ÒÀÊÌÈ×ÅŒÀ

● ÇËÀÒÎ ÍÀ ÎËÈÌÏÈ£ÀÄÈ ÑÐÅÄŒÎØÊÎËÀÖÀ 
24.07.2007
● 4th International Junior Science Olympiad, Taiwan
15.12.2007
● ÏËÀÍ ÒÀÊÌÈ×ÅŒÀ
28.12.2007
ÏÐÅÄËÎà ÔÈÍÀÍÑÈÐÀŒÀ ÍÀÑÒÀÂÍÈÊÀ 
28.12.2007

 

 

 

 ÃÀËÅÐÈ£À
  ÀÍÊÅÒÀ
  ÏÎÌÎŽ
  ÏÎ×ÅÒÍÀ ÑÒÐÀÍÀ

НЕДОПУСТИВЕ РАЗЛИКЕ У КРИТЕРИЈУМИМА ОЦЕЊИВАЊА

ОКРУЖНИХ КОМИСИЈА

Контролом оцена резултата такмичења од појединих окружних комисија може се закључити да је највећи број комисија веома добро оценио резултате такмичења, поштујући уз задатке приложена упутства.

Неке окружне комисије су чак и релативно строго оцениле резултате својих такмичара, као што је то учинила комисија градског такмичења у Београду.

Ипак, установљене су и недопустиво велике разлике у критеријумима оцењивања. Најчешће су констатоване велике разлике у критеријумима оцењивања по разредима у оквиру исте окружне комисије. На основу тога се може закључити да су грешеке у оцењивању, некада очигледно намерне, последица лоших намера појединаца, а не окружних комисија као целине.

Свесни смо да су грешке у оценама могуће, и веома честе, и без икавих лоших намера. Чини их и Републичка комисија. На жалост, некада су те грешке очигледно намерне. Морамо се трудити да их у будућности сведемо на минимум. Због тога ће се у будуће у извештајима са окружних такмичења, захтевати списак оцењивача по појединим задацима.

У наставку дајемо два примера очигледно лоших оцена, учињених са лошм намерама.

ПРИМЕР 1. Окружна комисија ученику доделила 64 поена, републичка комисија одузела 24 бода. Ученик се пласирао на републичко такмичење са 40 бодова. НА РЕПУБЛИЧКОМ ТАКМИЧЕЊУ УЧЕНИК ОСВОЈИО 6 БОДОВА!!!   Копија задатка оцењеног са 20 бодова дата је у наставку, а тачно решење можете видети ОВДЕ.

 

Пример 2 (Исти округ, исти разред). Окружна комисија ученику доделила 75 поена, Републичка комисија одузела 29 бода. Ученик се пласирао на републичко такмичење са 46 бодова. Копија задатка оцењеног са 20 бодова дата је у наставку, а тачно решење можете видети ОВДЕ.

 

На крају треба напоменути да су задаци у осталим разредима, од стране исте окружне комисије, оцењени веома коректно, можда и строжије од просека.